«El pou de la gallina», escenari d’un miracle de sant Ignasi de Loiola. Casa del carrer Sobrerroca, 22, de Manresa, on va néixer Josep Mestres Cabanes.

Antoni Mestres i Baxarias i Manuela Cabanes i Molleví, pares de l’artista.

Mestres Cabanes quan tenia set anys.

El seu oncle Ignasi Cabanes i Batlles, pintor i escenògraf.

Bonaventura Corrons, primer mestre en pintura decorativa, en un dibuix d’Àngel Millán de 1942.

Taller d’escenografia de Salvador Alarma, situat sobre l’escenari del Teatre Circ Barcelonès, el 1915. A l’esquerra, assegut, Salvador Alarma, i a la dreta, dempeus, Miquel Moragas, oncle de l’artista.

Salvador Alarma (anys vint).

L’escenògraf Maurici Vilomara, amb qui Mestres Cabanes col·laborà en diverses ocasions (1926).

Mestres Cabanes durant el seu viatge amb vaixell a Buenos Aires, 1921.

Isabel Lanaspa, als divuit anys.

L’equip d’Alarma a l’Exposició Internacional de Sevilla. D’esquerra a dreta, Salvador Vilanova (fuster), Pere Boldú (pintor-decorador) i Mestres Cabanes, a la plaça d’Amèrica de Sevilla, el 16 d’abril de 1929.

Mestres Cabanes al claustre de l’església de Sant Pau del Camp, escenari d’algunes pintures de 1929.

Ornamentació d’una sala per a un ball de màscares al Teatro Principal de Saragossa (1930).

Portada del catàleg de la seva exposició a Ripoll (1935).

Logotip creat per a la firma Alarma-Mestres (1939).

Cartell com a propaganda d’uns diorames exposats a l’Avenida de la Luz (1941).

Portada del catàleg de l’exposició a la Sala Barcino de Barcelona (1941).

Façana de la Casa Vilches (Madrid, 1942).

Mestres Cabanes pintant a l’exposició de Llafranc (agost de 1943).

Mestres Cabanes amb la seva esposa, Isabel Lanaspa, i la seva filla Isabel a la plaça Catalunya de Barcelona, el 18 de juny de 1944.

Interior del taller d’escenografia del Gran Teatre del Liceu. A l’esquerra, Joan Vilajoana, i a la dreta, Andreu Vallvé, el 27 de març de 1945, ambdós deixebles i ajudants de Mestres Cabanes.

Acte de la sessió inaugural del curs 1945-1946 a l’Institut del Teatre. Josep Mestres Cabanes pronuncia la conferència «El ángulo maestro de la escenografía».

Mestres Cabanes pintant els murals del Saló dels Miralls del Gran Teatre del Liceu, el 14 de novembre de 1946.

Cartell original de Josep Mestres Cabanes per a la temporada del Liceu 1951-1952.

Exposició a la Casa del Libro, Barcelona. Davant, d’esquerra a dreta, Josep Mestres, Juli Borrell, Ramon Pociello, Ricard Opisso i Ros i Güell. Al darrere, d’esquerra a dreta, Sr. Llop, Andreu Carceller, Amadeu Freixes i Isidre Casanovas.

Mestres Cabanes al taller del Gran Teatre del Liceu pintant un dels plafons murals destinats a l’església dels Redemptoristes, el 12 de juny de 1955.

Mestres Cabanes, el 5 de novembre de 1958.

Mestres Cabanes i el seu ajudant, Sr. Miquel, al taller d’escenografia del Liceu preparant la carrossa «En sitio y belleza único» per a la cavalcada de les festes de la Mercè de l’any 1960.

Mestres Cabanes pintant un dels dotze diorames de la vida de Colom destinats a la Fira de Nova York (1963).

Aquarel·la de Mestres Cabanes amb l’ambient del taller d’escenografia del Gran Teatre del Liceu.

Coberta d’un dels volums del Tratado de perspectiva.

Examen de fi de curs de la classe de perspectiva de Mestres Cabanes a l’Escola Superior de Belles Arts de Sant Jordi, el 16 de maig de 1967.

Mestres Cabanes a l’Escola Superior de Belles Arts de Sant Jordi (27 de novembre de 1967).

Mestres Cabanes pintant des del cimbori de la catedral de Burgos (1969).

Homenatge a Mestres Cabanes a l’Institut del Teatre amb motiu de batejar amb el seu nom una aula, el 19 d’abril de 1974.

Mestres Cabanes a l’entrada del temple de Karnak (Egipte, 1979).

Projecte de Mestres Cabanes per convertir l’espai de taller del Liceu en el Museu del Gran Teatre del Liceu.

Placa commemorativa a la façana de la casa on va néixer, al carrer Sobrerroca, 22, de Manresa (1983).

Mestres Cabanes al taller dels germans Salvador davant d’un esbós seu de l’obra de teatre La pregunta perduda o el corral del lleó, de Joan Brossa (1985).

Mestres Cabanes, acompanyat de Joan Brossa, Hermann Bonnín i Daniel Giralt-Miracle, al vestíbul del Teatre Romea de Barcelona (1985).

Inauguració d’un bust en homenatge a Mestres Cabanes a Burgos, el 4 de febrer de 1989.

El president de la Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol, amb Mestres Cabanes en l’acte de lliurament de la Medalla d’Or de la Ciutat de Manresa (1989).

Mestres Cabanes amb el ballarí Joan Magrinyà en l’acte d’homenatge que li tributà el Liceu l’any 1989.

Inauguració de l’exposició del Centenari Josep Mestres Cabanes al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Manresa, presidida per l’alcalde de la ciutat, Jordi Valls.